سینما

10 تا از بهترین فیلم های کمدی 2021 برای تماشا

برترین فیلم کمدی 2021 چیست؟

بهترین فیلم‌ های کمدی 2021: اگر این بیماری همه‌گیر جهانی نتواند برای شما فرصتی برای شادابی و خوشی فراهم کند، بعید است چیزهای دیگر بتوانند این کار را انجام دهند. همه‌گیری کرونا، به ما زمان زیادی داد تا به درون خودمان رجوع کنیم. ارتباط بیشتری با فیلم‌هایی که تحسینشان می‌کردیم، برقرار کنیم. با افرادی که آن‌ها را ندیده بودیم، ارتباط گرفتیم. باعث شد درباره ارتباط فیزیکی‌مان با مردم، تجدیدنظر کنیم اما از همه مهم‌تر، سبب شد که بدانیم هنر خالص کمدی، چگونه باعث سلامت روان می‌شود. در این دوران تاریک و پر هرج ‌و مرج زندگی، خنده به‌ عنوان یک داروی اساسی و ثابت‌ شده عمل می‌کند و بهترین فیلم‌ های کمدی ۲۰۲۱ می‌توانند لبتان را بخندانند.

بهترین فیلم‌ کمدی 2021

سال ۲۰۲۱، سالی فوق‌العاده برای سبک کمدی به شمار می‌رفت. انواع فیلم‌های کمدی منتشر می‌شد و خود‌آگاهی، فرصتی برای تنفس پیدا کرد و خودی نشان داد. کارگردانان، مشغول آزمایش روی این سبک بودند و به نتایج چشمگیری دست یافتند. این سبک، حضور خود را در همه‌جا نشان داد. از ساخت انیمه و فیلم‌های ابرقهرمانی گرفته تا فیلم‌هایی درباره سیاست. ما سعی کردیم از | بهترین فیلم‌های کمدی ۲۰۲۱ | که در سال گذشته دوستشان داشتیم، فهرستی تهیه کنیم و به اشتراک بگذاریم. امیدواریم به همان اندازه که ما از معرفی آن‌ها لذت می‌بریم، شما نیز از تماشایشان لذت ببرید. اکسیژن را نفس بکشید.

معرفی ویژه

“چگونه پایان می‌یابد” (How it Ends)

“چگونه پایان می‌یابد” (How it Ends)؛ از بهترین فیلم های کمدی سال 2021
“چگونه پایان می‌یابد” (How it Ends)؛ از بهترین فیلم های کمدی سال 2021
  • کارگردانان: “زوئی لیستر-جونز” (Zoe Lister-Jones)، “داریل وین” (Daryl Wein)

از زمان شروع همه‌ گیری و ایجاد عبارت “در خانه بمانید”، توانسته‌ایم ارتباط بهتری با هنر مبتنی بر آخرالزمان برقرار کنیم. این یک واقعیت غیرمنتظره است که دیر یا زود، جهان به پایان خود می‌رسد و علاوه بر آن، همه‌کس و همه‌چیز ناگزیر به نابودی است. “زوئی لیستر-جونز” و “داریل وین” فیلمی کمدی و “حال خوب کن” مطابق این شرایط ساختند. فیلمی که در آخرین روز زندگی در زمین جریان دارد.

داستان درباره قهرمان فیلم یعنی “لیزا” و نسخه جوان‌ترش است که با قدم زدن در خیابان، در حال توصیف شخصیت خود هستند; کاری که هیچ‌وقت انجام نداده بودند. این کار، سبب شکل‌گیری موضوع اساسی فیلم می‌شود.جای تعجب است که این کمدی مستقل آمریکایی، چگونه با ایده‌های برجسته فیلم ترکیب شده و در همین حال، اصالت خود را حفظ کرده است. متن فیلم‌نامه در مورد چگونگی نزدیک شدن به “لیزا”، پشیمانی‌ها و سردرگمی‌های او، واضح عمل کرده و مسئله مبهمی باقی نمی‌گذارد. فیلم باا ینکه میزان مناسبی از محتوای بزرگ سالانه دارد اما در بخش اصلی خود، محتوایی گرم و صمیمی دارد. فیلم ممکن است تمرکز لازم را نداشته باشد اما می‌داند که با خودش چه کند.

۱۰. “۷ روز” (۷ Days)

“۷ روز” (۷ Days)
“۷ روز” (۷ Days)
  • کارگردان: “روشن ستی” (Roshan Sethi)

آیا فکر می‌کنید مراسم‌های عروسی در فیلم‌های کمدی-رمانتیک همیشه دچار مشکل می‌شوند؟ “۷ روز”به شما ثابت می‌کند که اشتباه فکر می‌‌کنید. “روشن ستی” اولین فیلم خود را به‌عنوان کارگردان و با راهنمایی “برادران دوپلاس” (Duplass brothers) ساخت; فیلمی که از شدت خنده‌ دار و بامزه بودن، باعث دل‌درد می‌شود. فضای فیلم درباره افراد هندی‌الاصل آمریکایی است. داستان درباره “راوی” (Ravi) و “ریتا” (Rita) و اولین دیدارشان برای ازدواج از پیش تعیین‌شده خود است که تبدیل به درگیری برای بقا می‌شود. اتفاقات اصلی فیلم دقیقاً یک روز قبل از اعلام اولین قرنطینه کووید ۱۹ رخ می‌دهد. ما حتی در مورد آن صحبت نکردیم!

دلیل موفقیت فیلم بیشتر به دلیل جذابیت ستارگانش است. “جرالدین ویسواناتان” (Geraldine Vishwanathan) و “کاران سونی” (Karan Soni) دو بازیگر به ‌شدت بااستعداد و هماهنگ هستند. “ستی” با ارجاعاتی به میزان “کال هو ناهو” (Kal Ho Naa Ho)، تمام عشق خود را به “بالیوود” (Bollywood) سرازیر کرده است. این‌ با طبیعت رابطه زوج، در تضاد هست و سبب می‌شود به طرز غیرقابل‌باوری، واقعی جلوه می‌کند. با همه این اتفاقات، فیلم آن‌قدر جذاب و قابل‌لمس است که شکاف‌های فیلم‌نامه را فراموش خواهید کرد. بنابراین یکی از بهترین فیلم‌های کمدی ۲۰۲۱ است.

۹. “داگ داگ” (Dug Dug)

“داگ داگ” (Dug Dug)
“داگ داگ” (Dug Dug)
  • کارگردان: “ریتویک پریک” (Ritwik Pareek)

اثر طنز “داگ داگ” در مورد ایمان و دیوانگی است که به بار می‌آورد. پیش‌زمینه ظاهری این فیلم درام، تاریک و آگاهانه اجتماعی-فرهنگی است. چیزی که نقطه اوج فیلم را تشکیل می‌دهد، جنون مطلق و جنب‌وجوشی است که وجود دارد. داستان که بر اساس واقعیت است، در مورد دوچرخه‌ای اسرارآمیز است که تمایل ندارد به جایی غیر از محل مرگ صاحبش برود. بعد از جابه‌جایی، صبح روز بعد در محل حادثه پیدا می‌شود; اهمیتی ندارد که چقدر از محل دور و غیرقابل‌دسترس باشد. با این اتفاقات، کدخدای ده به فکر راه‌حلی می‌افتند; یعنی ساخت یک معبد و پرستش آن. “داگ داگ” تمام کارهای لازم را برای ایجاد موقعیت طنز انجام می‌دهد. رنگ‌های صورتی و آبی در سراسر فیلم حضور دارد و آن را یکی از خیره‌کننده‌ترین فیلم‌های سال کرده است و به حق هم یکی از بهترین فیلم‌های کمدی ۲۰۲۱ است. رنگ‌های شاد در تضاد مستقیم با وضعیت تیره و ناامید‌کننده وضعیت موجود است. “داگ داگ” یک فیلم محلی شگفت‌آور از آن دسته فیلم‌های اجتماعی-فرهنگی آگاهانه است که مضامین خود را به شکلی ظریف، منتقل می‌کند. این درام روستایی همراه با داستانی ساده و خطی، تفاسیر سیاسی خود را به طرز ماهرانه‌ای به مخاطب ارائه می‌کند.

۸. “توقف کن و برو” (STOP AND GO)

“توقف کن و برو”؛ یکی از بهترین فیلم های کمدی در سال 2021
“توقف کن و برو”؛ یکی از بهترین فیلم های کمدی در سال 2021
  • کارگردانان: “مالری اورتون” (Mallory Everton)، “استیون میک” (Stephen Meek)

ساخت یک فیلم کمدی مربوط به کووید، ممکن است ایده بدی به نظر برسد; اما با نویسندگان خوب و اجرای مناسب، به اثری مفید و بدون مشکل تبدیل می‌شود. “مالری اورتون” و “استیون میک” اخیراً با اکران اولیه فیلم خود در یک جشنواره محلی، توانستند نسبت به آثار مشابه، حضور موفق‌تری داشته باشند. فیلم ساختار ساده‌ای دارد. داستان در مورد سفر جاده‌ای دو خواهر به نام‌های “جیمی” (Jamie) و “بلیک” (Blake) است. آن‌ها قصد دارند به بیمارستانی در مسافت دور بروند تا مادربزرگ خود را از خانه بازنشستگی خود، ترخیص کنند. فیلم ازلحاظ زیبایی‌شناسی، منطق بالایی ندارد اما آن‌قدر هوشمندانه و خنده‌دار است که دوست دارید تمام جوک‌ها و اتفاقات بامزه‌اش را بدون دلیل، بپذیرید. متن فیلم، توسط دو نویسنده‌ برجسته یعنی “ویتنی کال” (Whitney Call) و “مالری اورتون” نوشته شده و همیشه انرژی بالایی دارد. عمده موفقیت فیلم به دلیل دوست صمیمی بودن دو بازیگر اصلی در زندگی واقعی است. دوستی این دو باعث می‌شود ما، لذت و خوشحالی واقعی را در دو شخصیت خواهر فیلم، لمس کنیم.

۷. “بچه نینجا” (Ninjababy)

“بچه نینجا” (Ninjababy)
“بچه نینجا” (Ninjababy)
  • کارگردان: “ینگویلد سو فلیکه” (Yngvild Sve Flikke)

“بچه نینجا”، نگاهی زنانه را از بازیگوشی و بی‌تکلفی، ارائه می‌دهد.شخصیت “راکل” (Rakel) با بازی “کریستین کوجان تورپ” (Kristine Kujan Thorp) یکی از بهترین نقش‌های سال است. این فیلم درباره یک هنرمند تازه‌کار “کتاب‌های مصور” (comic-book) است که ظاهراً آرزو دارد در زندگی خود، کارهای متفاوتی انجام دهد. او دچار بارداری ناخواسته شده و با آن دست ‌و پنجه نرم می‌کند. ازآنجاکه از بارداری‌اش ۶ ماه گذشته، نمی‌تواند بچه را به ‌سادگی سقط کند. بدتر این که”بچه نینجا”، یک نوزاد که از صفحه کاغذ بیرون آمده، با یادآوری اینکه چقدر “راکل” افتضاح است، مدام به او توهین می‌کند.

“بچه نینجا” درواقع درباره موضوع مادر شدن است. موضوعی که مسئولیت بزرگی به همراه دارد و نمی‌توان مردم را به‌ راحتی برای پذیرش آن، ترغیب کرد. برخلاف دیگر آثار، این فیلم در مورد بارداری و اینکه اتفاقی طبیعی و بیولوژیکی است، غیرعاطفی برخورد می‌کند. “ینگویلد” فیلم درام خود را خیلی ساختاریافته و سنگین نمی‌کند. چیزی که باعث خنده‌دار شدن فیلم می‌شود، استفاده کارگردان از تغییرات سریع و شخصیت‌های شلخته است. نوشته‌های او با دقت فراوان، سعی دارند شخصیت‌ها را به تصویر بکشند; بدون اینکه به جریان طبیعی قهرمان داستان و ماجرای او، لطمه‌ای وارد شود. “بچه نینجا” به‌طور خلاصه، به مسئله مادر شدن، نگاهی غیرمعمول دارد و در عین حال یکی از بهترین فیلم‌های کمدی ۲۰۲۱ است.

۶. “سیاره” (El Planeta)

“سیاره” (El Planeta)
“سیاره” (El Planeta)
  • کارگردان: “امالیا اولمان” (Amalia Ulman)

زیبایی‌شناسی سیاه-سفید در فیلم‌های مدرن تا زمانی اثرگذار است که هدفی دنبال کند. اکثر این فیلم‌ها تمایل دارند تا به شیوه‌ی مخصوص خودشان کار کنند; مثلاً اولین فیلم “ربکا هال” (Rebecca Hall) با نام “گذر” (Passing) که اخیراً پخش شد و عملکرد ضعیفی داشت. رنگ‌های سیاه ‌و سفید اثر “امالیا اولمان” که در اولین کارگردانی خود، قدرتمند ظاهر شد، به مقدار برابر جذاب و فریبنده هستند. در اوایل احساس می‌شود که فیلم به دوران کمدی‌های لذت‌بخش و بامزه انگلیسی، برگشته است. با پیشروی روایت “لیئنور” (Leonor) و مادرش، متوجه دلیل انرژی کم و آرام فضای فیلم می‌شویم که گویا از عمد تراژدی رابطه شخصیت‌ها را کم می‌کنند.

“سیاره” گهگاهی جذاب و تقریباً یک کمدی سیاه اوریجینال و کامل است. این فیلم بدون فضای سنگین یا روایتی عمیق، موفق می‌شود تا به‌ صورت زیرپوستی، همه را شگفت‌زده کند. صحنه‌های مهم به ‌اندازه‌ای قابل ‌لمس هستند که توجه فرد را روی خود، حفظ می‌کنند. شهر کوچک درگیر است; مادر و دختری با رابطه‌ای عجیب و سرگرم‌کننده که از روی ناآگاهی با یکدیگر تقابل دارند. یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌های سال، تماشای درخشش “اییل المان” (Ale Ulman) در نقش “ماریا” (Maria) است; آن هم بدون اینکه بازیگر حرفه‌ای باشد. نقش‌آفرینی “مارتین اسکورسیزی” (Martin Scorsese)، تمام نقش‌های افتخاری “استن لی” (Stan Lee) در سایر فیلم‌ها را در سایه می‌برد.

۵. “گزارش فرانسوی” (French Dispatch)

“گزارش فرانسوی” (French Dispatch)
“گزارش فرانسوی” (French Dispatch)
  • کارگردان: “وس اندرسن” (Wes Anderson)

باید بگوییم که “گزارش فرانسوی” تنها دومین اثر لایو-اکشن “وس اندرسن” است که تماشا کرده‌ایم. پس از پایان فیلم، خلاقیت و دید منحصربه‌فرد “اندرسن” کاری می‌کند که از شدت تعجب دهانتان باز بماند. فیلم در طول روایت خود، شما را غرق در شگفتی می‌کند; مانند کودکی که برای اولین بار مجسمه آزادی را دیده است. “گزارش فرانسوی” با دل‌زدگی عمدی که ایجاد می‌کند، درنهایت به اثری سینمایی با فضای گرم و دوست‌داشتنی تبدیل می‌شود. فیلمی بامزه درباره روزنامه‌نگاری خارج‌نشین در یک نشریه اروپایی که توانسته یکی از بهترین فیلم‌های کمدی ۲۰۲۱ باشد.

“گزارش فرانسوی” نشان می‌دهد “اندرسن” روی موضوعی کار می‌کند که از حداکثر پتانسیل آن، بهره برده نمی‌شود. فیلم درواقع یک آنتولوژی و از ۳ فیلم کوتاه‌تر تشکیل شده است اما چنان استادانه و طبیعی صحنه‌پردازی شده که چندقسمتی بودن آن اهمیتی ندارد; حتی اگر واقعاً اهمیت داشته باشد. “گزارش فرانسوی” با شوخ‌طبعی تند، تغییر صحنه‌های دلپذیر و بازیگران عالی در هر سه قسمت خود، درخشان ظاهر می‌شود. این فیلم تحسین‌برانگیز و هوشمند خیلی سریع در مرکز توجهات قرار گرفت. این فیلم در لیست بهترین فیلم‌های کمدی ۲۰۲۱ قرار می‌گیرد.

۴. “موشک قرمز” (Red Rocket)

“موشک قرمز” (Red Rocket)
“موشک قرمز” (Red Rocket)
  • کارگردان: “شان بیکر” (Sean Baker)

با تسلط قانع‌کننده “شان بیکر” بر پروژه فلوریدا، او خیلی آرام از پدیده‌ای نوظهور به یک استاد تبدیل شد. جذابیت، انسان‌گرایی و سادگی کار او هرگز سبب کم‌رنگ شدن تاریکی و پیچیدگی اثر، نمی‌شود. رئالیسم به ‌طور مداوم با تمام عناصر زیبایی‌شناسی فیلم، ترکیب می‌شود. همدلی و شعر حاشیه‌ای او چنان گستردگی دارد که به بررسی شخصیت یک ستاره پورن بازنشسته و بامهارت می‌پردازد. نوع برخورد او در رابطه با این مجموعه کمدی سیاه و هیجان‌انگیز، منحصربه‌فرد است و در فیلم دیگری قابل‌مشاهده نیست.

با فیلم‌برداری ۳۵ میلی‌متری “درو دنیلز” (Drew Daniels) و اجرای درخشان “سایمون رکس” (Simon Rex)، “موشک قرمز” به شکل دیوانه‌واری به اثری خنده‌دار تبدیل می‌شود. این‌گونه موارد، تلفیقی از موقعیت‌های طنزی است که بدون پردازش مناسب، ضبط می‌شوند. متن فیلم طوری نوشته شده که بدون چون‌وچرایی، حضور خود را روی پرده سینما تثبیت کرده است. محتوای اصلی فیلم در مورد بررسی لایه‌های شخصیتی یک فرد نامطلوب است. این همان جایی است که نقد‌های کوبنده درباره مرد بودن شخصیت فیلم، سرازیر می‌شوند. مهم‌ترین بخش، بازیگران بامزه آن هستند که جایگاه این فیلم را در لیست بهترین فیلم‌های کمدی ۲۰۲۱، تأیید می‌کنند.

۳. “همه چیز خوب پیش رفت” (Everything Went Fine)

“همه چیز خوب پیش رفت” (Everything Went Fine)
“همه چیز خوب پیش رفت” (Everything Went Fine)
  • کارگردان: “فرانسوا اوزون” (François Ozon)

“فرانسوا اوزون” یکی از مهم‌ترین فیلم‌سازهای مدرن سینمای فرانسه است و “همه چیز خوب پیش رفت”، بهترین اثر او در سال‌های اخیر است. این فیلم بر اساس یک رمان به سبک زندگی‌نامه‌ای ساخته شده. نویسنده آن، “امانوئل برنهایم” (Emmanuelle Bernheim) بوده و داستان فیلم در روزهای آخر زندگی پدرش “آندره” (André) جریان دارد. با پیش‌فرض گرفتن این شرایط، سبک آن به‌ عنوان یک کمدی، کمی غیراحساسی و اشتباه به نظر می‌رسد. “اوزون” درحالی‌که ما را مدام به هر طرف می‌کشاند و می‌خنداند، باعث می‌شود مرگ آسان نزد افراد پیر، فوق‌العاده جذاب به نظر برسد.

فیلم مانند جریان مستمر یک اثر درام، با طراوت است. در اینجا معمولاً سه بازی وجود دارد. شخصیت‌های انسانی واقعی همراه با مشکلات واقعی. این فیلم پر از خنده‌های ریز و درشت و لذت‌بخش است. چیزی که درواقع باعث درخشش فیلم می‌شود، رابطه مرکزی پیچیده و آشنای بین دختر و پدر است. بازی “سوفی مارسو” (Sophie Marceau) و “آندره دوسولیر” (Andre Dussollier) و ترکیب فوق‌العاده‌ای که با یکدیگر ایجاد می‌کنند، باعث می‌شود هوادارشان شویم. متن قدرتمندی که پشت این فیلم است، روی ما تأثیر می‌گذارد و سبب درک احساسات افراد حاضر در فیلم می‌شود.

۲. “بدترین آدم دنیا” (The Worst Person in the World)

“بدترین آدم دنیا” (The Worst Person in the World)
“بدترین آدم دنیا” (The Worst Person in the World)
  • کارگردان: “یواخیم تری‌یر” (Joachim Trier)

آخرین اقدام “یواخیم تری‌یر” برای فرضیه سه‌گانه اسلو، به ساخت یکی از بهترین فیلم‌های بدون اقتباس سال یعنی “بدترین آدم دنیا” منجر شد. چگونگی ناپدید شدن متن هنگام اجرا در فیلم، کمتر از یک شگفتی نیست. داستان فیلم، ۴ سال از زندگی یک زن جوان به نام “جولی” (Julie) را دنبال می‌کند. فیلم با یک پیش‌درآمد ابتدایی و بخش پایانی، ساختاری مشابه رمان‌های افسانه‌ای دارد. ماجرا حول مسائل خیلی شخصی او یعنی مسیر عشقی و مسیر شغلی جریان دارد. “بدترین آدم دنیا” فضای بالغانه‌ای دارد و هنگامی که با خود می‌گویید: “بخش کمدی فیلم از راه رسید و قرار است اجرا شود”، دچار سرخوردگی خواهید شد.

رویکرد کمدی-رمانتیک در صحنه‌های مختلف، به شکل شاد و شنگول دنبال می‌شود. “رنه رینسو” (Renate Reinsve) با کمک بازیگر مکمل فوق‌العاده خود یعنی “آندرش دانیلسن لی” (Anders Danielson Lie)، کاملاً در نقش “جولی” فرو می‌رود. داستان‌سرایی خارق‌العاده “تری‌یر” خشک نیست و او به روایت، اجازه انعطاف و پیشروی می‌دهد. همچنین در لحظات حساس، حساسیت کافی را به خرج داده تا صمیمیت موجود در فیلم، به مخاطب منتقل شود. به‌طورکلی فیلم یک اثر کلاسیک و مبتکرانه است و از نگاه مردانه و زنانه فراتر می‌رود تا به شکلی جوان‌پسند دربیاید. در رقابتی نزدیک، این فیلم در جایگاه دوم بهترین فیلم‌های کمدی ۲۰۲۱ قرار می‌گیرد.

۱. “پیتزا شیرین‌بیان” (Licorice Pizza)

“پیتزا شیرین‌بیان” (Licorice Pizza)
“پیتزا شیرین‌بیان” (Licorice Pizza)
  • کارگردان: “پل توماس اندرسن” (Paul Thomas Anderson)

“پل توماس اندرسن” آرامش‌بخش‌ترین و سبک‌ترین فیلم خود را در قالب “پیتزا شیرین‌بیان” ساخته است. او اثر رمانتیک-کمدی و مربوط به بلوغ خود را با حال‌ و هوای نوستالژیک ترکیب کرده است. در ظاهر، این یک داستان عاشقانه معمولی است که در “دره سن فرناندو” (San Fernando Valley) و سال ۱۹۷۳ اتفاق می‌افتد. فیلم، به شخصیت‌های سینمایی آن زمان و نژادپرستی افراد سفیدپوست کنایه می‌زند. “پیتزا شیرین‌بیان” فارغ از موضوع و کنایات یک فیلم تماشایی است و سبک خاص “ریچارد لینکلیتر” شما را همراه می‌کند.

این اثر جزو شاهکارهای مهمی است که از موقعیت‌های جزئی، حداکثر بهره را می‌برند. فیلم‌برداری سرزنده و تازه است و توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند. “آلانا هایم” (Alana Haim) و “کوپر هافمن” (Cooper Hoffman) نیز بازی فوق‌العاده‌ای به نمایش می‌گذارند. نحوه کارگردانی”اندرسن” توانسته بر قدرت فیلم تاثیر بگذارد و منجر به ایجاد اثری غافلگیرکننده می‌شود. در پایان، این متن قوی فیلمنامه است که این اثر را به صدر لیست بهترین فیلم‌های کمدی ۲۰۲۱ می‌کشاند. “پیتزا شیرین‌بیان” یکی از بهترین فیلم‌های سال است که نباید تماشایش را از دست بدهید.

4.8/5 - (11 امتیاز)

منبع
highonfilms
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x