سلامتی

ترفند لاغری و تناسب اندام بعد از ساعت 6 عصر

شاید همه انسان‌های که با اضافه وزن درگیرند، به دنبال راهی جهت کاهش وزن سریع و لاغری هستند. اگر شماهم قصد رسیدن به تناسب اندام را دارید، بهتر است که تمام راه‌های تناسب اندام و لاغری را بشناسید.

جهت کاهش وزن و لاغری، بعد از ساعت 6 عصر این کارها ممنوع است

کاهش وزن فقط و فقط کاهش و سوزاندن کالری مصرف شده نیست. بلکه کارهایی را باید انجام دهید تا میزان چربی سوزی خود را بالا ببرید. از طرفی بعضی کارها را نباید انجام دهید تا پروسه کاهش وزن شما بعد از ساعت شش عصر بی اثر نشود. در این بخش از مجله اکسیژن، 5 کار را به شما معرفی می‌کنیم که بعد از ساعت 6 عصر؛ هرگز نباید انجام دهید تا پروسه کاهش وزن‌تان خراب نشود.

1- قهوه یا نوشیدنی هایی که کافئین دارند استفاده نکنید

قهوه یا نوشیدنی هایی که کافئین دارند استفاده نکنید؛ جهت کاهش وزن و لاغری، بعد از ساعت 6 عصر این کارها ممنوع است
قهوه یا نوشیدنی هایی که کافئین دارند استفاده نکنید؛ جهت کاهش وزن و لاغری، بعد از ساعت 6 عصر این کارها ممنوع است

کافئینِ موجود در یک فنجان قهوه باعث می‌شود که شما تا 6 ساعت بیدار باشید‌. باید توجه داشته باشید که برای کاهش وزن، نیاز به 7 ساعت خواب مفید شبانه دارید. اما اگر کافئین بعد از ساعت 6 عصر استفاده شود، خواب شما را به هم می‌ریزد.

2- بعد از غروب آفتاب میوه نخورید

بدون شک میوه یکی از اجزا رژیم غذایی سالم است. اما متخصصان پیشنهاد می‌کنند که بعد از غروب افتاب میوه مصرف نکنید. زیرا پروسه گوارش آن کمی طولانی است، ممکن است قند خون را بالا ببرد و باعث به‌هم‌ ریختگی الگوی خواب شود؛ پس با دانستن این موضوع، بعد از ساعت 6 عصر میوه مصرف نکنید که لاغری شما بی نتیجه می‌شود.

3- در مصرفِ شام زیاده‌روی نکنید

اگر شما جز افرادی هستید که در طول روز چیزی نمی‌خورید و به یک باره حجم زیادی غذا در وعده شام مصرف می‌کنید، باعث می‌شود که مسیر کالری سوزی را به هم بریزد و کاهش وزن شما مختل می‌شود. پس بهتر است که همیشه در استفاده از مواد غذایی متعادل باشید.

4- استفاده از کربوهیدرات برای شام را کنار بگذارید

سوخت و ساز و متابولیسم در زمان عصر سرعت کمی دارد. پس استفاده از کربوهیدرات در هنگام وعده شام به هیچ وجه ایده خوبی نیست، زیرا دیر گوارش شده و ممکن است که خواب شما را به هم بریزد.

5- در میان وعده آخر شب زیاده روی نکنید

خوردن میان وعده‌ آخر شب، احتمال افزایش کالری در بدن‌تان را بالا برده و چربی زیادی در بدن شما تجمع می‌شود. در نهایت متابولیسم در چنین حالتی افت می‌کند و چرخه خواب را به هم می‌ریزد.

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x