سلامتی

بهترین غذای ماه رمضان برای حس سیری بیشتر + نکات جلوگیری از گرسنگی در ماه رمضان

تغذیه مناسب در ماه مبارک رمضان بسیار اهمیت دارد. مصرف برخی غذاها انرژی زیادی برای بالا بردن توان روزه‌داران و کاهش حس گرسنگی در روزهای بلند تابستانی ایجاد می‌کنند.

بهترین غذای ماه رمضان جهت جلوگیری از گرسنگی و ایجاد احساس سیری

در ماه مبارک رمضان برای بسیاری از روزه‌داران عزیز این سوال ایجاد می‌شود که، خوردن چه غذایی به حس سیری بیشتر و کاهش گرسنگی کمک می‌کند؟ با وجودی که گرسنگی در ماه رمضان موضوعی اجتناب ناپذیر است، اما در ادامه اکسیژن را همراهی کنید تا به شما توصیه‌ها و نکاتی پیرامون تغذیه مناسبی در ماه رمضان را ارائه دهیم که در طول روز احساس گرسنگی کمتری داشته باشید.

این غذا شما را در ماه رمضان سیر نگه می‌دارد

در ماه پرفیض رمضان، در راستای حس گرسنگی کمتر و سیری بیشتر، پیشنهاد می‌شود که در وعده شام و سحر حتما از کربوهیدرات استفاده کنید. به عنوان مثال، ماکارونی بهترین کربوهیدراتی است که می توان در وعده شام و سحری میل کنید. به واقع نشاسته موجود در ماکارونی دیر هضم بوده و این غذا روزه‌داران را زمان بیشتری سیر نگه می‌دارد.

این غذا شما را در ماه رمضان سیر نگه می‌دارد
این غذا شما را در ماه رمضان سیر نگه می‌دارد

توصیه می‌شود همراه ماکارونی حتما از سبزیجاتی مانند قارچ، فلفل دلمه، نخود فرنگی هم استفاده کنید تا به واسطه آنها هم آب مورد نیاز بدن و هم آنتی اکسیدان‎‌‌های بدن تامین شوند.

نکاتی مهم برای جلوگیری از گرسنگی در ماه رمضان

  1. وعده سحری را هیچ وقت نادیده نگیرید.
  2. در هنگام سحر ماه رمضان از مواد غذایی کربوهیدرات دار، میوه، سبزی، سالاد و حبوبات استفاده کنید؛ زیرا این مواد سبب آزاد شدن آرام قند شده و فرد روزه‌دار در طول روز کمتر احساس گرسنگی می‌کند.
  3. در برنامه غذایی سحری خود از مصرف غذا‌هایی مثل انواع کوکو، بادمجان، سوسیس و کالباس، سس مایونز و سیر و پیاز و همچنین غذا‌های چرب و پرنمک پرهیز کنید.
  4. یک هفته تا 10 روز قبل از شروع ماه مبارک، حجم غذای مصرفی خود را به تدریج کاهش دهید تا بدن شما به شرایط کم غذایی در زمان روزه‌داری عادت کند.
  5. مصرف مواد قندی را کاهش دهید. خوردن مواد شیرین مانند زولبیا و بامیه هنگام سحر سبب افت سریع قند خون و احساس گرسنگی در طول روز می‌شود.
  6. یک غذای ساده در افطار میل کرده و حتما شام و افطار شما جدا باشد.
4.5/5 - (2 امتیاز)

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x