سلامتی

قهوه فرنچ پرس بخوریم یا نه؟

حقایقی پیرامون قهوه فرنچ پرس

حقایقی پیرامون قهوه فرنچ پرس وجود دارد که توصیه می‌کنیم افرادی که به قهوه علاقه‌مند هستند از آن آگاه باشند تا بهترین انتخاب را هنگان دم کردن قهوه داشته باشند.

قبل خوردن قهوه فرنچ پرس، این حقایق رو باید بدونید

نوشیدن قهوه فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد؛ مخصوصاً برای قلب انسان که بسیار مفید است. البته همه این فواید برای زمانی است که به اندازه متعادل از آن استفاده کنید. روش دم کردن قهوه هم در تاثیرگذاری فواید آن نقش بسیار مهمی دارد.

شیوه‌های مختلفی جهت دم کردن قهوه در جهان وجود دارد که یکی از این موارد فرنچ پرس است. در این روش به خاطر فیلتر نامناسب ممکن است به آسیب به قلب برساند. در مجله اکسیژن اطلاعاتی ناب را در مورد قهوه فرنچ پرس به شما ارائه می‌دهیم.

معایب نوشیدن قهوه فیلتر نشده با فرنچ پرس

معایب نوشیدن قهوه فیلتر نشده با فرنچ پرس

قبلا هم گفتیم که اگر قهوه درست و اصولی فیلتر سازی نشود؛ یعنی تفاله آن کاملا گرفته نشود، برای قلب بسیار مضر است و مطالعات و تحقیقات هم این داستان را اثبات کرده است.

قهوه‌ای که فیلتر سازی نا مناسب دارد آمار مرگ و میر را افزایش می‌دهد و افراد زیادی در معرض خطر حمله قلبی، بیماری های قلبی ایسکمیک یا سکته قلبی هستند؛ چون قهوه‌ی فیلتر نشده، چربی موجود در دانه قهوه داخل قهوه‌ای که می‌نوشید باقی می‌ماند و نتیجه آن افزایش سطح کلسترول بدن است و ریسک حملات قلبی و سکته را نیز بالا خواهد برد.

فواید خوردن قهوه فیلتر نشده با فرنچ پرس

از طرفی بعضی از افراد دوست دارند که طعم قوی تر از قهوه را احساس کنند و از طریق فرنچ پرس این حس را پیدا می کنند، زیرا عقیده دارند که این دستگاه خیلی دانه‌ های قهوه را جداسازی نمی‌ کند و در نتیجه طعمش قوی ‌تر است. در چنین حالتی بعد از نوشیدن قهوه شما احساس انرژی و سرحالی بیشتری دارید، مخصوصا اگر بعد از آن قصد ورزش کردن داشته باشید؛ این گونه حس می کنید که در طول ورزش، توانایی، انرژی، استقامت و قدرت بیشتری دارید.

معایب قهوه فیلتر شده

طی مطالعه‌ای که در سال 2020 انجام شد به این نتیجه رسیدند که، قهوه فیلتر شده؛ به طور مناسب تفاله آن جدا شده باشد، خطر زیادی برای مرگ و میر یا قلب ندارد. اما اگر در دفعات نوشیدن قهوه زیاد روی شود خطرات زیادی را متحمل می‌کند.

نوشیدن 4 فنجان قهوه کوچک در طول روز ممکن است خیلی اشکال خاصی نداشته باشد اما اگر بیش از این مقدار شود مثلا 5 تا! افزایش فشار خون، عصبانیت، تپش قلب و یا حتی بی خوابی را به همراه دارد. بنابراین نوشیدن قهوه فیلتر شده دلیل بر آن نیست که در خوردن آن زیاده روی کنید. همه چیز به اندازه!

مزایای قهوه فیلتر شده

چنانچه قهوه را به اندازه کافی مصرف کنید، یعنی بیشتر از 4 فنجون نشه! خطر نارسایی قلبی را کاهش داده، زیرا قهوه در صورتی که درست و به اندازه کافی استفاده شود، ویتامین و مواد معدنی زیادی از جمله پتاسیم‌ منیزیم، نیاسین و پلی فنول‌های سالمی در بر دارد. همچنین اثر آنتی‌اکسیدانی آن نیز از آسیب سلولی جلوگیری کرده و سوخت و ساز بدن را بهبود می‌دهد. در ضمن سطح قند خون را متناسب کرده و وضعیت رگ‌های خونی در حالت انقباض و انبساط را بهبود می‌‌بخشد.

چگونه با مصرف قهوه، سلامت قلب را افزایش دهیم؟

برای مصرف قهوه سالم تر به نکات ذیل توجه کنید:

از فیلتر استفاده کنید

اگر برای شما مقدور است، قهوه دم‌کرده فیلتر شده استفاده نمایید تا از فواید آن بیشتر برخوردار شوید.

مراقب سطح کلسترول باشید

اگر چنانچه از فرنچ پرس قهوه فیلتر نشده استفاده می‌کنید، حتماً مرتب سطح کلسترول بدن خود را چک کنید تا خیلی بالا نرود.

به صدای بدن تان گوش دهید

زمانی که صحبت از قهوه می‌شود، باید دید بدن شما چه درخواستی دارد. چنانچه با خوردن قهوه تپش قلب می‌گیرید، یعنی میزان مصرف بالا رفته و باید کمش نید تا به ریتم طبیعی برگردید.

حد تعادل را رعایت کنید

هیچ‌گاه فراموش نکنید که پرخاصیت‌ترین نوشیدنی‌ها نیز اگر بیش از حد مصرف شوند، خاصیت خود را از دست می‌دهند. پس همیشه سعی کنید قهوه را یک فنجون در روز بنوشید و زیاده روی نکنید وگرنه به شما آسیب می‌رساند.

زمان‌بندی را فراموش نکنید

خیلی ار افراد فقط یک یا دو فنجان قهوه در هنگام صبح می‌نوشند که معمولا اشکالی ندارد. اما اگر عصر هم قهوه بخورید و باعث استرس و بی خوابی شب شود، دیگر خوب نیست. زمان‌بندی مناسبی برای نوشیدن قهوه داشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x