آشپزی

طرز تهیه خوراک کدو سبز و بادمجان؛ یک غذای سبک و کم کالری

خوراک کدو سبز و بادمجان: از انواع غذاهای کم‌کالری و البته خوشمزه است. این غذای بین المللی مناسب افرادی‌ست که رژیم لاغری دارند. درادامه به نحوه درست کردن خوراک کدو سبز و بادمجان رژیمی می‌پردازیم. در صورت رضایت این آموزش آشپزی را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

خیلی وقت‌ها یک غذای سبک خیلی میچسبه! مثل خوراک کدو و بادمجون با طعم ترش غوره و کنارش سبزی خوردن و نون تازه و اگه شد یک پارچ دوغ آبعلی!

طرز تهیه خوراک کدو سبز و بادمجان؛ یک غذای سبک و کم کالری
طرز تهیه خوراک کدو سبز و بادمجان

مواد لازم خوراک کدو سبز و بادمجان برای ۴ نفر

بادمجان ۴ عدد
کدو سبز ۴ عدد
پیاز بزرگ ۱ عدد
گوجه گیلاسی ۴ عدد
آب جوش ½ لیوان
غوره ۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی

طرز تهیه خوراک کدو سبز و بادمجان

مرحله 1
ابتدا کدو سبز و بادمجان را خوب بشویید و پوست بکنید. سپس کدو و بادمجان را به از درازا شکل ورقه‌ای خرد برش دهید و مقداری نمک روی آن‌ها بپاشید.

مرحله 2
کمی زمان دهید تا آب اضافی کدو و بادمجان گرفته شود. پس از گذشت ۱ ساعت، ورقه‌های کدو و بادمجان را بشویید و آبکش کنید تا آب اضافی‌شان خارج گردد.

مرحله 3
حالا تابه حاوی روغن را روی حرارت قرار دهید و ورقه‌های کدو را داخل تابه قرار دهید تا کاملا سرخ شوند. در ادامه بادمجان‌ها را نیز در همان تابه قرار دهید و کامل سرخ کنید. در نهایت همگی را کنار بگذارید.

مرحله 4
حال پیاز را پوست گرفته و بشویید و به صورت نگینی خرد کنید و درون همان تابه تفت دهید تا سبک و شفاف شوند. در ادامه کدو و بادمجان را به پیاز اضافه کنیدو تفت دهید و سپس غوره را به خوراک اضافه کنید.

مرحله 5
در این لحظه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به خوراک کدو و بادمجان اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا خامی ادویه‌ها گرفته شود. سپس آب جوش را به خوراک اضافه کنید و درب تابه را بگذارید تا کاملا بپزد و مزه‌ها به خورد همدیگر بروند.

مرحله 6 / آخر
۱۰ دقیقه آخر پخت خوراک، گوجه گیلاسی را بشویید و داخل خوراک بریزید. 10 دقیقه بعد خوراک کدو سبز و بادمجان شما آماده است. سرو کنید و لذت ببرید.

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x