سبک زندگی

چند ترفند ساده برای آرامش بعد از دعوا

بعضی وقت‌ها ممکن است به هر دلیلی بحث ساده یا جدی داشته‌اید و آرامش‌تان به هم ریخته است. این در حالیست که با رعایت چند تا نکته می‌توان به آرامش رسید و همه‌چیز و فراموش کرد.

نحوه آرام شدن پس از جر و بحث با هر شخصی

بحث و دعوا کردن با دیگران راه خوبی برای برقراری و استمرار ارتباط نیست؛ اما خب گاهی اوقات نمی‌شود کاریش کرد و ممکن است به هر دلیلی جر و بحث اتفاق بیفتد؛ زیرا عقاید و طرز فکر ما با دیگران متفاوت است و شاید پذیرفتن عقاید ما برای دیگران و بلعکس کار سختی باشد. در نتیجه با صدای بلند یا حتی کلمات نامناسب عقایدمان را بیان می‌کنیم و به بحث و دعوا ختم می‌شود. مسلما بعد ازیک دعوا و بحث تند آرامش ما به مخاطره می‌افتد و در پی آرام کردن خودمان هستیم. در این بخش مجله اکسیژن به شما می‌گوییم که چگونه بعد یک بحث جدی و تند خودتان را آرام کنید.

چند ترفند ساده برای آرامش بعد از دعوا
چند ترفند ساده برای آرامش بعد از دعوا

دوش بگیرید

بعد یک جر و بحث شاید رفتن به حمام اولین کاری باشد که باید بکنید. حتی زیر دوش گریه کنید، اصلا اشکالی ندارد. شبیه فیلم‌های دراماتیک می‌شود که شخصیت داستان بعد یک آشفتگی به حمام می‌رود و زیر دوش گریه می‌کند و و خود را تخلیه می‌کند و آرام می‌شود.

غذایی را که دوست دارید، تهیه کنید

ممکن است بعد از این شرایط درست کردن غذا کمی دور از انتظار باشد و حوصله نداشته باشید. اما تهیه کردن غذا از بیرون فکر بدی نیست، خوردن غذای مورد علاقه به شما احساس آرامش می‌دهد و رضایت را درون‌تان بیدار می‌کند.

نحوه آرام شدن پس از جر و بحث با هر شخصی
نحوه آرام شدن پس از جر و بحث با هر شخصی

فیلم یا موسیقی که دوست دارید را پلی کنید

تماشا کردن یا گوش دادن فیلم یا موسیقی مورد علاقه‌تان به شما حس آرامش می‌دهد و در شرایط سخت و ناآرام و به شما کمک می‌کند.

قدم بزنید

بعد یک بحث داغ و ناراحت کننده، برای آرام شدن هر چه سریعتر محل را ترک کنید قدم بزنید. یک پیاده‌روی کوتاه سبب افزایش گردش خون شده و می‌تواند شما را آرام کند.

شرایط را ارزیابی کنید

به هر حال این اتفاق افتاده و کاریش نمیشه کرد. چرا از آن استفاده خوب نکنید؟ پس از آنکه خودتان را متقاعد کردید که حق با شما بوده، با خودتان فکر کنید که چرا او اشتباه کرد؟ تلاش خود را بکنید تا قضیه را از دید او هم ببینید. شاید اگر لحظه‌ای خودتان را جای او بگذارید، متوجه شوید که او هم حق دارد، همین مورد باعث می‌شود که شما آرام‌تر شوید و دفعه بعد صبورانه‌تر اقدام کنید.

با مدیتیشن و ریلکسیشن خود را آرام کنید

مدیتیشن به معنای تمرکز ذهن در بدن است که در آن شخص به آرامی توجه را به درون خود برده و به آرامش جسمی و ذهنی دست پیدا می‌کند. پس از یک جر و بحث و دعوا از مدیتیشن و ریلکسیشن استفاده کنید و خود را آرام نمایید.

کار مورد علاقه خود را انجام دهید

برای اینکه به خود کمک کنید تا آرام شوید شاید بهترین کار پرداختن به فعالیتی باشد که دوست دارید و مورد علافه‌تان است. با این کار فکرتان از موضوع دور می‌شود و تا حدی ان جریان را فراموش می‌کنید. کارهای مثل باغبانی، رقص، گوش دادن به موسیقی از کارهای آرام بخشی است که می توانید انجام دهید.

ببخشید و بگذرید

تلافی کردن یا انتقام جویی اصلا فکر خوبی نبیست و فقط خشم و عصبانیت را تمدید می‌کند. اما در پی بخشیدن دیگران همیشه یک احساس خوب ایجاد می‌شود که آرامش را به همراه دارد.

با دیگران صحبت کنید برای آرام شدن پس از دعوا

با دیگران صحبت کنید

هر موقع احساس عصبانیت کردید به دیدار یکی از دوستان یا خانواده خود بروید و با او صحبت و درد و دل کنید اما حواستان باشد که این فرد کاملا مورد اعتماد باشد.

افکار ذهنی را کنار بگذارید

زندگی کوتاه‌تر از آن است که حسرت و اندوه گذشته را بخورید. خیلی راحت می‌توانید از موضوع عوبر کنید و به ادامه زندگی خود برسید. همیشه سعی کنید در زمان حال زندگی کنید و غم گذشته و اتفاقات بد را نخورید.

بخندید

خندیدن در لحظاتی که عصبانی هستید ممکن است کار آسانی نباشد، اما برای آرام شدن‌تان بخندید، هر چند خنده‌تان مصنوعی باشد. در آن لحظه یک کلیپ طنز پلی کنید و تماشا کنید.

بنویسید

نوتشتن در گرفتن حس آرامش تاثیر شگرفی دارد. پس برای آرام شدن بیشتر و خالی کردن خودتان از نوشتن استفاده کنید و درمورد افکاری که در سرتان می‌پرورانید، بنویسید، این روش خیلی به آرام کردن‌تان کمک می‌کند.

زیاد قضیه را جدی نگیرید

دیگر لازم نیست که همه فکر و ذهن‌تان را مشغول این موضوع کنید. خب کاریست که شده! احساساتِ منفی خود را کنار بگذارید و قضیه را جدی نگیرید و سعی کنید که آرام باشید. در این مواقع به خودتان بقبولانید که مسئله خیلی مهم نبوده و همه چیز تموم شده. پس اصلا خود را سرزنش نکنید و زندگی را به خود و اطرافیان‌تان جهنم نکنید.

5/5 - (2 امتیاز)

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x