آشپزی

طرز تهیه سالاد اندونزی رستورانی برای مهمانی با بهترین روش

سالاد اندونزی یک سالاد خوشمزه و نامدار است که متعلق به کشور اندونزی می‌باشد. این سالاد فرنگی شباهت زیادی به سالاد کلم سفید ایرانی دارد ولی برخی مواد این دو سالا با هم تفاوت دارند. در ادامه مجله آشپزی را دنبال کنید تا به نحوه تهیه سالاد اندونزی بپردازیم.

مواد لازم جهت تهیه سالاد اندونزی برای ۴ نفر

کلم سفید ۲ پیمانه
کلم قرمز ۱ پیمانه
ذرت ۱ پیمانه
نخود فرنگی نصف پیمانه
کالباس ۱ پیمانه
هویچ ۲ عدد
خیار شور ۲ عدد
سس مایونز به اندازه لازم
نمک و فلفل سیاه به اندازه لازم

دستور تهیه سالاد اندونزی

مرحله 1
مواد سالاد را با همدیگر آماده می کنیم. برای این منظور باید هویج را به صورت آب‌پز یا بخارپز آماده کنید و به صورت خلالی بسیار اندک خرد کنید. سپس کلم قرمز و کلم سفید را نیز به صورت رشته‌ای نازک و یکدست خرد نمایید.

مرحله 2
در مرحله دوم باید خیارشور را هم به همان شکل رشته‌ای نازک خرد کنید و با فشار دست آب اضافی‌اش را بگیرید تا در سالاد آب نیاندازد. در ادامه کالباس را نیز به صورت رشته‌های نازک خرد کنید و همگی را به همراه مواد دیگر در کاسه بزرگی بریزید.

مرحله 3
حالا به سراغ نخود فرنگی و ذرت بروید. برای این منظور می‌توانید از کنسرو یا آب‌پز شده ذرت و نخودفرنگی بهره ببرید. اگر از کنسرو استفاده کردید، باید آب اضافی‌شان را بگیرید و سپس به دیگر مواد اضافه کنید. سپس تمام مواد را به خوبی با هم مخلوط نمایید.

مرحله 4
حالا چند قاشق سس مایونز و کمی نمک، فلفل سیاه و آبلیمو را در یک کاسه کوچک بریزید و با مقداری کمی آب سس مایونز را رقیق کنید و روی سالاد اندونزیایی خود بریزید و به خوبی مخلوط کنید تا سس حاصله به تمام نقاط سالاد برسد.

مرحله آخر
تقریبا سالاد اندونزی شما آماده سرو است. اما بهتر است روی ظرف را سلفون بپیچید و به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا سس کاملا به خورد مواد برود.


نکات تهیه سالاد اندونزی

سالاد اندونزی با کشمش

چنانچه از کشمش در سالاد خود استفاده کردید، حتما از کشمش پلویی استفاده کنید. کشمش‌ها را حتما از ۲۰ دقیقه قبل در آب ولرم بخیسانید تا خوب نرم شوند و پس از آبکشی به سالاد اضافه کنید.

سالاد اندونزی به صورت رژیمی

حتما می دانید که وجود سس مایونز در این سالاد به طرز شگفت انگیزی کالری سالاد را بالا می‌برد. به همین دلیل توصیه می‌شود به جای استفاده از سس مایونز و یا هر نوع سس پر کالری دیگر، از ماست کم‌چرب یا روغن زیتون استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنم برای تهیه سالاد اندونزی رژیمی حتما کشمش را هم حذف کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x