آشپزی

دستور پخت کوکو رژیمی؛ خوشمزه و ایده آل برای لاغری

کوکو رژیمی در گروه انواع کوکو جای می گیرد و از بهترین غذاهای کم کالری است که البته خوشمزه نیز می باشد. برای افرادی که تمایل به لاغری دارند این غذا پیشنهاد می شود. در ادامه مجله آشپزی را دنبال کنید تا به نحوه درست کردن کوکو رژیمی بپردازیم.

مواد لازم جهت تهیه کوکوی رژیمی برای ۴ نفر

پیاز ۲ فنجان خرد شده
بادمجان ۲ فنجان خرد شده
قارچ ۲۵ فنجان خرد شده
جعفری ۱ قاشق مرباخوری
نعناع ۱ قاشق مرباخوری
تخم مرغ ۶ عدد
آرد ۳ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو رژیمی

مرحله اول
برای تهیه کوکوی رژیمی قبل از هر کاری باید بادمجان را پوست بگیرید و همچون خیار خرد کنید و سپس 15 دقیقه در محلول آب نمک خیس نمایید. در ادامه بادمجان را از آب نمک خارج کرده، روی آن آب بگیرید تا شوری آن از بین برود.

مرحله دوم
اینک بادمجان را در تابه حاوی یک قاشق روغن زیتون، تفت دهید. بعد پیاز را پوست بگیرید و خرد نمایید و در ظرفی جداگانه تفت داده تا طلایی گردد و کنار بگذارید.

مرحله سوم
در مرحله سوم از تهیه کوکو رژیمی به سراغ قارچ می رویم که باید آن را خرد کنیم و در روغن تفت دهیم. حال تمام مواد به جز تخم مرغ را با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند.

مرحله چهارم
تخم مرغ ها را در ظرفی مناسب بشکنید و خوب به هم بزنید تا زرده و سفیده یکدست شود و کف کند. حالا تخم مرغ را نیز به مواد اضافه کنید.

مرحله پنجم
این کوکو همانطور که از نامش پیداست، رژیمی می باشد و به علت مصرف کم روغن باید در پلوپز آماده شود. در ادامه ۱ قاشق روغن در پلوپر بریزید و مایع کوکو را درون آن ریخته و در پلوپز را حتما با دم کنی ببیندید.

مرحله ششم
حدود 10 دقیقه که گذشت کوکو را برگردانید. بعد از حدود 7 دقیقه کوکوی خوشمزه رژیمی شما آماده است که می توانید با گوجه فرنگی و زیتون تزئین کنید و سرو نمایید.

5/5 - (5 امتیاز)

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x